Monday 11 April 2011

IT's NOT EASY..

Ia tak mudah.. memberi peluang pada orang lain untuk masuk kedalam hidup kita buat  selamanya.. 

lebih2 lagi kalau orang tu bukan dari darah daging kita sendiri.. 

faham..

hidup perlu diteruskan andai ada hubungan yang kekalnya hanya separuh jalan..

tapi,ia takkan mudah kalau kita dah biasa menjalani kehidupan bersama dengan seseorang yang kita sangat2 sayang.. 

kalau dulu,kitalah segalanya bagi dia.. sekarang kita dah jadi yang kedua atau mungkin yang terakhir untuk difikirkan..  

sayangkan dia tapi,dia dah pilih orang lain untuk dia berkongsi segalanya.. 
saya..? 

hmm..mungkin dah tak bermakna lagi..
Maaflah,sebab terlalu ego untuk terima semua 2.. 

tak biasa tak masak untuk DIA,tak cuci baju DIA..tak nak teman DIA masa DIA tak sihat.. sayang DIA.. tapi sayang  M jugak.. 

keadaan dah tak macam dulu lagi.. 
setiap kali kalau melangkah melawat DIA mesti ada bisikan yang menghalang dari pergi  ke sana.. 
masa DIA datang melawat  kat tempat kerja,tau.. yang DIA sebenarnya sangat2 RINDU pada saya.. saya tau..walaupun DIA tak bagitau..
masa 2 saya nak peluk DIA kuat2..nak bagitau kat DIA yang saya sangat2 sayangkan DIA..

nak DIA dengar yang hati saya menangis setiap hari sebab terlalu rindukan DIA..kalau boleh Saya nak DIA tinggal dengan saya.. ianya tak mudah bagi saya,sebab saya tetap dengan ego saya yang DIA dah tak perlukan saya lagi..

bila pergi rumah kami yang dulu,saya selalu pejam mata untuk bayangkan semula suasana yang dulunya sangat ceria,bahagia dengan semua gelak tawa kami.. 
bila menjelang hari raya rumah pertama yang saya pergi mesti rumah DIA walaupun saya tau M pun sedih lepaskan kami pergi di pagi2 raya pertama.. 

DIA dah pun ada yang pertama dalam hati DIA walaupun sesekali berjumpa saya nampak ada riak terkilan di hati DIA.. 

Saya tak marah dengan keputusan die sebab saya tau memang dah tiba masanya DIA memilih yang lain.. memang takkan mudah menerima sesuatu yang baru dalam hidup ni..
buat DIA yang sangat saya sayang maafkan saya kerana masih ego.. 
buat M juga yang saya sangat2 sayang..saya tetap akan jaga sampai bila2..
maafkan saya ye..saya tau saya masih bersalah..

No comments:

Post a Comment