Thursday 21 April 2011

Sukarnya..Pergi..


Menatap sepi saat hadirnya kenangan itu dilayar fikiran ini.. sejenak rasanya ingin kupejamkan mata mengingati bait2 kata yang terbit tika hati mengalunkan cinta.. yang  hadirnya hanya difahami sesetengah jiwa yang merasakannya.. inginku bisukan saja suara yang berbisik menyatakan cinta pada setiap hati.. inginku laungkan yang setiap kata2 itu tidak benar kerana menerimanya bermakna perlu menerima juga kepergiannya dengan rela..

Setiap detik yang berjalan dimaknakan dengan sebaik mungkin.. ingin melepaskan,namun kekuatan tidak selalu berpihak pada  yang ingin menyatakannya.. ternyata pahit kebenaran itu lalu tersimpan kemas di lubuk hati.. berterus terang bermakna melukakan.. diluahkan juga mendatangkan kepedihan yang sukar untuk dimaafkan..

Bukan niat melukakan.. jauh sekali mengecewakan bila benar apa yang berada dalam hati sama dengan apa yang diluahkan selama ini.. terbuku kuat,terkunci segala kata yang selama ini ingin diluahkan.. sukarnya..
Bila saat perginya dari segala yang ada,juga belum mampu menenangkan hati yang ditinggalkan..
Buat hati yang ditinggalkan..,                                                                                                                    kemaafan yang paling tulus dihulurkan..                                                                                                           bukan niat meninggalkan..                                                                                                                             bukan niat mematahkan semangat yang pernah ditiup buatmu..

Perpisahan ini bukan apa yang dirancang,menemani setiap waktu dan detik itu terlalu bermakna sekali.. sesekali melihat betapa gembiranya kini terjawab doa yang sering dipanjatkan.. tak mampu menerima kenyataan bila pernah menyanyikan nada yang sama terpaksa pergi kerana itu takdirnya.. maaf tak mampu ucapan selamat tinggal itu diungkapkan.. biarlah kepergian ini tanpa pengetahuan..simpankan hatimu ke dalam hati yang telah tercipta buatmu.. sesungguhnya dari jauh diri ini tersenyum melihatmu.. walau kita berlainan batas waktu..
moga diketemukan semula atas keizinanNYA..

1 comment: